Google codziennie wprowadza przynajmniej dwie zmiany do wyszukiwarki Google. Ma to na celu prezentowanie najlepiej dopasowanych wyników do oczekiwań użytkownika. Zmiany te z reguły nie są widoczne bądź dostrzegamy je w mniejszym stopniu. W ostatnim czasie Google postanowiło przetestować inny sposób prezentowania firm lokalnych w wynikach organicznych. Jak to aktualnie wygląda przy poszczególnych firmach? O tym poniżej.
Wyszukiwarka Google to dziś narzędzie dzięki któremu poszukujemy ciekawych informacji na interesujący nas temat czy też różnego typu wiadomości. To także źródło gdzie możemy znaleźć dobrego fachowca od malowania bądź sklep z markową odzieżą w atrakcyjnych cenach. Z myślą o firmach lokalnych które działają w określonym promieniu swojej siedziby uruchomiona została usługa Google Moja Firma. Dzięki tej usłudze nasza firma pojawia się w mapach Google. Usługa ta także bardzo mocno powiązana jest z wynikami organicznymi. Przykładowo, jeżeli szukamy transportu a jesteśmy z Poznania to najczęściej wpisujemy w pole wyszukiwania „Transport Poznań”. Ku naszym oczom na stronie głównej prócz wyników sponsorowanych wyświetla się mapa z 3 wpisami a dopiero później tzw. wyniki organiczne. Google właśnie w sposobie prezentowania firmy postanowiło zmienić jeden kluczowy element…
Na pierwszy rzut oka niby wszystko jest tak jak było… jednak po dłużej analizie i zastanowieniu okazuje się, że brakuje linku do witryny. Tak – właśnie ten element został zmieniony (dotyczy to jednak bardzo małej części zapytań). Można zatem się domyślać, że jest to element testu na podstawie którego zostanie podjęte ostateczna decyzja. Żeby jednak przejść na witrynę z zawartością którą jesteśmy zainteresowani w pierwszej kolejności będziemy musieli przejść do wizytówki firmy gdzie dopiero bezpośrednio z usługi Google Maps będziemy mogli przejść do witryny. Czy to będzie bardziej wygodne? Sami wątpimy jednak ocenę pozostawiamy Wam.