Nie podejrzysz już Page Rank domeny – Google oficjalnie wyłącza wskaźnik z Google Toolbar

Algorytm Page Rank jest od początku działania wyszukiwarki Google wskaźnikiem określającym wartość danej strony. Nie decyduje bezpośrednio o pozycji jaką strona zajmuje w wyszukiwarce jednak określa wartość danego linku (a jak wiemy im więcej wartościowych linków prowadzących do Twojej strony tym wyższa pozycja). Warto podkreślić, że już od kilkunastu miesięcy wskaźnik Page Rank nie był aktualizowany (we wcześniejszych latach wskaźnik ten był aktualizowany kilka razy w roku). Możemy się tylko domyślać, że stał się on wyłącznie wewnętrznym czynnikiem oceny strony niedostępnym webmasterom i innym użytkownikom Internetu.

Kilka dni temu pojawiła się oficjalna informacja ze strony Google, że Page Rank zostanie wyłączony z Google Toolbar. O ile na ten wskaźnik nie opieramy żadnej naszej analizy o tyle problematyczne stanie się to dla osób i systemów które z tego parametru korzystają.

Różnego typu aukcje „link na domenie PR6” przestaną mieć rację bytu. Również giełdy linków i podobne systemy będą musiały zaktualizować parametry wyceny linków. Pojawia się jednak kolejne pytanie… czym ten parametr zastąpić? Do oceny linku i sensu jego umieszczenia kieruję się własną głową – i też tak proponuję podejść wszystkim którzy realnie myślą o pozycjonowaniu.

Parametr „TrustRank” i inne tego typu wskaźniki nie do końca są rzetelne. Google po prostu ocenę linku i sensu jego zamieszczania oddaje nam. To my podejmujemy odpowiedzialność za każde działania związane z promocją i reklamą.

Zobacz inne publikacje: