Landing Page idealny – czyli jak zbudować skuteczną stronę docelową?

Strona typu Landing Page do narzędzie które skrywa w sobie nieocenione możliwości. Dzięki niej możesz poprawić skuteczność działań nawet o 300%. Kluczowe jest jednak spełnienie kilku podstawowych warunków – jakich? O tym w dzisiejszej naszej publikacji.

Co to jest Landing Page i jakie jest jego zadanie?

Landing Page jest określana jako strona docelowa i jej zadaniem jest nakłonienie określonej grupy odbiorców to wykonania określonego zadania (w marketingu określanego jako cel). Może to być wypełnienie formularza, zapisanie się do newsletter’a czy pobranie numeru telefonu. Możliwości w tym zakresie jest wiele a kluczowe jest zdefiniowanie konkretnego celu.

Zawartość Landing Page to wyłącznie jedna przedstawiona wartość wobec której musi zajść określone działanie. Nie jest to strona główna ani żadna produktowa.

Jakie powinny być cechy dobrego Landing Page?

Przede wszystkim kluczowe jest pierwsze wrażenie. Masz niespełna 10 sekund na zainteresowanie użytkownika. Żeby osiągnąć cel należy promować konkretne działania dlatego główną część Landing Page powinno stanowić Twoje założenie (czy to wypełnienie formularza, czy pobranie numeru). Warto podkreślić, że Landing Page nie powinien zawierać treści – wydaje się to wręcz banalne ale działa to najskuteczniej. Krótki przekaz w postaci zwrotów nakłoni grupę odbiorców do szybszego działania. Dodatkowo Landing Page wyróżnia się precyzyjnym targetowaniem.

Pamiętajmy też o tym, że nasz Landing Page powinien być responsywny. Standard który jest od kilku miesięcy promowany i wdrażany stanie się niebawem nieodłącznym elementem wszystkich projektów internetowych.

Dlaczego warto zdecydować się na Landing Page?

Dzięki stronie docelowej zwiększysz swoją konwersję i uzyskasz więcej leadów. Uzyskasz dzięki temu także dane analityczne które staną się cennym źródłem w analizie kompleksowych działań. Dodatkowo jest to nieocenione wsparcie SEO. Możliwość testowania to kolejna zaleta rozwiązania typu Landing Page. Kluczową wartością kampanii skierowanych na strony docelowe jest jednak szufladkowanie użytkowników którzy uzyskują dopasowane informacje a Ty osiągasz założony cel.

Co zawiera dobrze przygotowany Landing Page?

Przede wszystkim nagłówek który skupia użytkowników na konkretnym haśle a przez to także kluczowej zawartości. Dlatego to niecałe 10 pierwszych sekund po wejściu jest ważne. Argument to kolejny element dobrze przygotowanego Landing Page. To właśnie dzięki argumentacji zachęcamy użytkowników do wykonania przez nas założonego celu. Ostatnim elementem ale bardzo ważnym jest tzw CTA – czyli wyraźne podkreślenie i zachęcenie do działania (Zapisz się, Wyślij, itd).

 

 

Zobacz inne publikacje: