Oficjalna informacja o rezygnacji z reklam w tzw. sidebarze została już przekazana przez rzecznika Google i jest już wdrożona we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki Google. Boksów reklamowych nie ujrzymy już z prawej strony – wyjątkiem jest tzw Product Listing Ad (PLA) czyli kampanie produktowe z możliwością bezpośredniego zakupu. Wyjątkiem jest również Graf Wiedzy (Knowledge Graph) który wyświetla się najczęściej przy hasłach brandowych.
Kiedy ujrzymy 4 link sponsorowany na górze?
Czwarty link sponsorowany pojawia się najczęściej przy hasłach bardzo konkurencyjnych, np. Kredyty. Warto jednak podkreślić, że 4 boks reklamowy dostępny jest tylko na komputerach i laptopach – na urządzeniach typu Smartfon nie zobaczymy tylu reklam.
Dlaczego Google zdecydowało się na taką zmianę?
Zmiana sposobu wyświetlania jest wynikiem braku zainteresowania użytkowników korzystających z wyszukiwarki reklamami które wyświetlają się z prawej strony. Jak wynika z badań eyetrackingowych procent użytkowników klikających w reklamy z prawej strony jest bardzo mały.