Koniec boksów sponsorowanych w wynikach wyszukiwania po prawej stronie

Kilkanaście dni temu pojawiły się informacje na temat wprowadzenia czwartego boksu reklamowego w górnej części wyników a dziś Google rezygnuje z pokazywania boksów reklamowych z prawej stronie. Ta duża zmiana w przedstawianiu wyników na określone zapytania jest już widoczna na całym Świecie. Dlaczego tak się stało i co to zmienia? Zapraszamy do lektury.

Oficjalna informacja o rezygnacji z reklam w tzw. sidebarze została już przekazana przez rzecznika Google i jest już wdrożona we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki Google. Boksów reklamowych nie ujrzymy już z prawej strony – wyjątkiem jest tzw Product Listing Ad (PLA) czyli kampanie produktowe z możliwością bezpośredniego zakupu. Wyjątkiem jest również Graf Wiedzy (Knowledge Graph) który wyświetla się najczęściej przy hasłach brandowych.

Kiedy ujrzymy 4 link sponsorowany na górze?

Czwarty link sponsorowany pojawia się najczęściej przy hasłach bardzo konkurencyjnych, np. Kredyty. Warto jednak podkreślić, że 4 boks reklamowy dostępny jest tylko na komputerach i laptopach – na urządzeniach typu Smartfon nie zobaczymy tylu reklam.

kredyty - Szukaj w Google

Dlaczego Google zdecydowało się na taką zmianę?

Zmiana sposobu wyświetlania jest wynikiem braku zainteresowania użytkowników korzystających z wyszukiwarki reklamami które wyświetlają się z prawej strony. Jak wynika z badań eyetrackingowych procent użytkowników klikających w reklamy z prawej strony jest bardzo mały.

Badania eyetracking - Google

Zobacz inne publikacje: