Jakie są koszty pozycjonowania strony lub sklepu?

Pozycjonowanie ma za zadanie nie tylko ma poprawić pozycje naszej strony w rankingach wyszukiwarek. Pozycjonowanie ma zapewnić nam wartościowy ruch, który po prostu przełoży się na zyski naszego przedsiębiorstwa. Jednak nie zawsze mamy czas aby zająć się samodzielnie pozycjonowaniem. A więc z jakim kosztem musimy się liczyć zlecają pozycjonowanie na zewnątrz.

Otóż pozycjonowanie jest usługą, której jednoznaczna wycena tzn wycena pudełkowa jest wręcz nie możliwa. Czynników, które wpływają na jego cenę jest po prostu tyle, że każde słowo musi zostać wycenione indywidualnie. Poniżej postaram się wymienić czynniki które mają znaczący wpływ na koszt pozycjonowania.
Pierwszym czynnikiem mającym wpływ na cenę jest wielkość przedsiębiorstwa, które będzie świadczyć usługi. Pozycjonowanie w wykonaniu dużego przedsiębiorstwa będzie wiązało się z sporym początkowymi kosztami uruchomienia takiego procesu… Koszt handlowców, biura całego systemu jest z pewnością znacznie większy aniżeli w przypadku pojedynczego Freelencera który wykonuje pozycjonowanie w zaciszu swojego mieszkania.
Drugim czynnikiem jest konkurencyjność danego słowa kluczowego. Naturalne jest, że pozycjonowanie słowa kluczowego na którym zależy sporej ilości firm będzie kosztowało nas zdecydowanie więcej. Koszt pozycjonowania danego słowa jest również zależny od wartości jaki ma ona dla danej branży np. za bardzo kosztowne w Polsce frazy uważa się: kredyt, opony bielizna.
A czy ilość słów kluczowych ma znaczący wpływ na pozycjonowanie i jego cenę??? Oczywiście jeżeli chcemy pozycjonować naszą stronę czy też sklep na bardzo dużą ilość słów kluczowych o podobnej tematyce i kontekście gramatycznym cena również może ulec zmniejszeniu. Ponieważ obecnie pozycjoner musi wręcz linkować stronę na kilka anchorów o zbliżonym znaczeniu.
Jak widzisz wycena pozycjonowania wiążę się z wieloma czynnikami przez które każde słów kluczowe musi zostać wycenione oddzielnie. Pozycjonowanie jego ostateczna wycena jest także zależna od formy rozliczenia. Pamiętaj jednak aby zawsze dokładnie analizować każdą ofertę i pamiętaj, że najtańsze wcale nie znaczy najlepsze.

Zobacz inne publikacje: