Dwa indeksy wyszukiwarki Google
Google jeszcze kilka lat temu przepowiadało, że smartfony i tablety staną nie głównym źródłem informacji. Konsekwencją tych słów był wzrost zapytań wyszukiwarki z tych urządzeń. Kilkanaście miesięcy temu Google opublikowało także raport z które wynika, że wartość osób które korzystają z Google na smartfonach czy tabletach przewyższyło użytkowników korzystających z usług Google na komputerach stacjonarnych czy laptopach.
Naturalnym krokiem Google było stworzenie osobnego indeksu na komórki. Oczywiście, żeby strony mogły się pojawiać w tym zestawieniu wyników wyszukiwania warunkiem było, jest i będzie posiadanie wersji mobilnej bądź responsywnej strony.
Rozwój rynku mobile
Google dostrzegając potencjał i szybki rozwój branży smartfonów czy tabletów skupić się głównie chce na tych właśnie użytkownikach korzystających z tych urządzeń. To właśnie indeks mobilny ma być bardzo mocno rozwijany i możemy się spodziewać dużych zmian na przestrzeni najbliższych miesięcy.
Trochę inaczej sprawa się ma z indeksem deskopowym. Ma być on rzadziej aktualizowany jednak w żaden sposób Google nie będzie go porzucać (oczywiście to jest stanowisko Google na tą chwilę).
Oddzielny indeks dla wyszukiwań deskopowych a mobilnych może różnić się w bardzo dużym procencie. Na komputerach nasza strona może być wysoko natomiast na mobilnych może znajdować się daleko w tyle. Posiadanie wersji mobilnej bądź responsywnej aktualnie jest już standardem i strona wykonana w tym standardzie będzie dostępna w dwóch indeksach jednak w przypadku pozycjonowania działania będą musiały podejmowane być w różnych płaszczyznach, żeby uzyskać zbliżone do siebie wyniki zapytań na dane hasło. Wszystko jednak czas pokaże…